Tuesday, June 24, 2008

"Hallen"

Det går med stora steg framåt i mattestudion med stort M :-). Det är ganska kul att se förändringarna, timme för timme. Idag har Camilla (återigen) varit händig samt att Natalie gjorde en comeback.

De har tagit tag i "hallen" eller vad vi nu ska kalla korridoren utanför Mattestudion och Bildsalen. Först och främst röjt undan allt skräp och annat som var där. Efter det började målningen. Igen. Jag tror att vi kanske drömmer om målning, rolla upp och rolla ner... Kanter, lister, karmar och pillermålning, puh, tar det aldrig slut?

Jag har fortsatt inne i mattestudion, målat sista väggen, satt upp hyllor för förvaring, börjat så smått att flytta in med mattegrejer. Just nu är det en salig röra.... Imorgon borde jag måla en vit "list" närmast taket så att det ser lite proffsigt ut. Men det är ju så tråkigt så vi får väl se om jag lyckas skjuta upp det ännu en dag :-)?!

Inne i "lilla rummet" som från och med nu kallas för PI-rummet så har Micke börjat lägga ett nytt golv. Oh så fint det blir, riktigt snyggt med klickgolvet.... och vi slipper det orange golvet!!!

En nöjd en / J

1 comment:

Unknown said...

Wow! vad fint det blir. Vilken tur du har med goda och flitiga medarbetare. Det ska bli spännande att se hela summan när det är klart. Jag ska visa Samuel att även hans bidrag finns med på bild.
Keep going! Catarina